torsdag 11 september 2008

sämst

kanske är jag världens sämsta morgonmänniska.. jag hatar verkligen att gå upp, när jag måste..
var på föreläsning igår och föreläsaren sa då att man skall ta bort alla "måsten" och ersätta det med vilja istället.
Han jämnförde med sin fru som sagt en morgon;
-jag måste gå upp och städa nu, suck..
-kan du inte byta ut måste till vill istället?
-vad menar du?
-byt ut ordet måste till vill.
-men jag VILL ju inte städa!
-nej men gör inte det då..du dör inte om du inte gör det..

ganska kul... för egentligen.. hur mycket MÅSTE du verkligen göra??

men frågan är om Åsa verkligen tycker att min inställning är bra att ha nu på morgonen...
jag byter ut måste gå till jobbet mot vill gå till jobbet, och inser att jag inte vill...jag stannar hellre i sängen....hehe





dags att dra!

Inga kommentarer: