måndag 20 oktober 2008

Minns ni badrummet?

Kommer ni ihågbadrummet i lägenheten, där vi bara skulle sätta dit en ny billig lampa och det slutade med att ALLT blev utbytt..golv väggar toa osv....?
Ja lite så känns det nu.. i lördags fick jag ett ryck och började måla här i matrummet... sen tänkte vi "ska vi inte ta vardagsrummet med?"
Så mer färg inhandlades och innan jag började kom vi på att det fula valvet MÅSTE bort.. så fram med sågen ( jag vet att du gråter nu mamma..) och vips var valvet större och finare!
Målade vardagsrummet och sen var det dags att hoppa i säng..
Igång med målning nr 2 i matrummet direk på söndagen och tog även golvsockel och slipade och spacklade valvet innann jag målade omgång 2 i vardagsrummet..
Sen var den helgen slut...

Idag när jag kom hem från jobbet skulle jag slipa ner spacklet på valvet och måla klart där, men det var intne riktigt torrt så jag satt en stund och funderade vad jag skulle göra av denna eftermiddag, hm.. ja inte är det snygg färg i köket inte.. nej det måste nog bli vitt det med...
så nu har jag middagspaus från målningen i köket..

Som vanligt när bara man ska göra en sak så "ska man bara..." o vips är 100 saker gjorda...


Jag är iaf otroligt nöjd med mig själv nu, jag fullkomligt älskar att bo i hus!!!!



Nu är hamburgaren med makaroner nere i magen så det är väl hög tid att återgå till måleriet??

Bilder kommer någongång..



förresten, jag ser vissa resultat på mina öron nu.. men är inte helt nöjd än,, men jag får väl ge det den tid det tar..




Tjo!

1 kommentar:

Anonym sa...

Guud va ni e duktiga.. önskar att det där funkade på mej med.. för när jag ska göra en sak så blir det inte 100 utan mer en halv sak.. max en, kanske två.
Dina öron kommer bli jättefina när dom har läkt färdigt. Vet att man e ivrig men ja.. ha lite tålamod så ska du se att det blir toppen.