tisdag 13 mars 2007

Sverige!

Holland<------------------------> Sverige

Ja då var man i Sverige.. och har ingen returbiljett till Holland...
14 månader var jag där..så det känns lite konstigt att vara här nu..


Har kommit på hur man gör för att inte bara kunna ha bilden längst upp som jag först trodde var enda alternativet.. så nu kommer jag proppa in bilder i texten! haha





Här sitter jag hemma hos Jemina och väntar på att åka till flygplatsen och möta Thomas..


Thomas spelar på ett piano som stod vid massa sopor


Jag och Jemina innan utgång


Någon som trixar med en boll på Leidseplein..


Jag på Heinekenbaren...

Jag och Lina på Coco´s Outback

Ja där var det lite bildvisning från sista helgen i Amsterdam...

Jag fick ett poffertjesjärn i gjutjärn av familjen i avskedspresent... börjar bli en baddare på att göra poffertjes nu...
Thomas bjöd mig på sin svenska version.. med glass och hemmagjord jodgubbssås.. gott det med.. men inte riktiga poffertjes direkt!!!
För er som inte vet vad poffertjes är kan jag berätta att det är som små runda bollar gjorda av någon smet som är lik pannkakssmet......sen när dom är gräddade tar man smör och pudersocker(sv. florsocker) på...är nog lika nyttigt som det låter..

Idag ska jag plugga och så ska jag följa med mina föräldrar när dom byter bil... är ju nyfiken!

Imorgon ska jag åka ner till Kävlinge och hälsa på Daniel,Sanna och barnen... ska bli skoj!!
Kanske kommer Thomas ner sen när han slutat jobba med..


Tror jag ska sätta mig och läsa i min kära historiabok nu i nån timme... ska bli så skoj!! NEJ
Jag skulle behöva en ljudbok istället.. men eftersom jag inte har någon dokumenterad dyslexi så får jag inte det..
Och det känns ju inte som ett problem jag tänker ta upp med min lärare.... han är nämligen helt jävla dum i huvudet!!!!


Jag har en ny lista.. som jag tänker spara till nästa inlägg.. hahaha


Jaha... då var det väl dags att köra snoken i boken! (uttryck från Thomas)

Kramar!











Inga kommentarer: