lördag 24 maj 2008

112

Idag har jag gjort en god sak!
eller ja.. jag har faktiskt gjort flera "goda" saker om man tänker på att jag haft bak-dag!
Men det jag tänker på är att när jag skulle köra till Maxi innan så hjälpte jag en man som ramlat med sin cykel.
Det var precis här vid viskängen och jag kom körande och såg en man som låg på gatan, stannade precis bakom honom med varningsblinkers på och rusade fram till honom. Det kom lite folk från viskängen som sett honom trilla, som sa att han bara ramlat ihop.
Jag ringde 112 och bad dem skicka en ambulans, men eftersom att det är strejk på akuten här i HBG så får alla ambulanser köra till Ängelholm istället, vilket gör att allt tar längre tid, så de sa att det skulle ta ca 20 minuter.
Jag sa inget till mannen om väntetiden utan sa bara att snart är hjälpen här.
Jag satte mig ner brevid honom och försökte hålla honom lugn, han tog tar i min hand och jag lät honom hålla den(även om jag tänkte för mig själv att en handske inte vore fel)
Han ville somna och jag pratade med honom en massa om allt mellan himmel och jord för jag ville inte att han skulle somna, visste ju inte om han slagit i huvudet och kanske fått hjärnskakning.
Han försökte även resa sig men jag talade om för honom att han bara skulle ligga och ta det lugnt, så kommer snart hjälp.
Långt om länge kom ambulansen och personalen tog hand om mannen.
Innan de körde iväg med honom gick jag fram igen och sa hejdå till honom och han tog tag i min hand och tackade mig säkert 100 gånger!

Jag gick bort till bilen och vred om nyckeln och körde iväg...då kom chocken hos mig! Jag grät och skakade så jag stannade bilen igen och satt stilla en stund.
Ringde mamma och pratade av mig lite sen körde jag vidare till maxi!


Nu har vi lagat och ätit flygande jacob och nu ska vi kolla melodifestivalen(thomas är inte riktigt nöjd över det..hehe)




Adjö!


(kommentera!!!!!!!!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens hjälte :D
Du borde få en ros i tidningen!